SEO просування – це процес розкрутки сайту в пошукових системах. У довгостроковій перспективі використання цього методу забезпечує трафік навіть без вкладень в рекламу. Пошукова система, будь тоGoogle або Яндекс, має певний алгоритм ранжування, завдяки якому та чи інша веб-сторінка займає місце в результатах пошуку за конкретним запитом. Користувач запитує інформацію в пошуковому рядку і отримує посилання на сайти, де є відповідь на його питання. Якість веб-ресурсу і відповідність вимогам пошукової системи дозволяють потрапити на першу сторінку в пошуковій видачі.
Для комерційних проектів присутність в топі пошуку – це можливість нарощувати популярність серед цільової аудиторії і кількість унікальних відвідувань на сайт.
Пошукова оптимізація (SEO) залежить від нових алгоритмів ранжування, які орієнтовані на те, щоб в топі опинилися найбільш корисні для користувача сторінки.
Що входить в просування сайту
SEO-оптимізація включає в себе широкий комплекс робіт для досягнення вимог пошукових систем. До найбільш ефективним відносять:
- визначення найбільш важливих факторів ранжування і адаптацію сайту під їхні вимоги;
- складання семантичного ядра – відповідних за тематикою ключових запитів;
- внутрішню і зовнішню оптимізацію,
- контроль і поліпшення поведінкових факторів користувачів,
- аналіз статистики відвідувань і впровадження змін на їх основі.
Як визначити успішність просування
Контролювати ефективність тієї чи іншої міри можна на основі двох показників:
- позицій сайту у видачі по конкретних запитів,
- мережевого трафіку з пошукової видачі.
Щоб визначити поточну позицію у видачі, досить ввести в пошуковий рядок ключовий запит і знайти сторінку що просувається в результатах. Для визначення кількості та якості трафіку необхідно використовувати сервіси статистики. «Яндекс.Метрика» і Google Analytics дозволяють визначити джерела трафіку, ключові запити, за якими здійснено перехід на сайт, кількість здійснених сеансів. Звіт покаже, який із запитів більш результативним, а які ключі практично не дають переходів.
SEO та контекстна реклама
Крім природних результатів видачі, на сторінці пошуковика присутні і комерційні оголошення, які зовні практично від неї не відрізняються. Така реклама оплачується додатково, проте вона може стати джерелом швидкого трафіку для інтернет-проекту. Просування сайту подібним способом дорожче, але контекст швидше забезпечить замовлення, ніж СЕО-оптимізація. Результативність контекстної реклами відбивається значенням параметра CTR – процентним співвідношенням переходів на посадкову сторінку до показів оголошення.
Чим привабливіше оголошення для цільової аудиторії, тим більше буде відвідувань.
З точки зору користувача природні результати видачі для нього краще, ніж контекстна реклама, вони викликають більше довіри. Але просування сайту, що включає контекстну рекламу в комплекс заходів, буде більш оперативним і ефективним. До переваг такого способу залучення клієнтів відносять:
- гнучке налаштування рекламної кампанії,
- оплата за результат,
- можливість аналізувати і тестувати різні оголошення,
- ширина охоплення.
Серед недоліків виділяють:
- обмеження на розміщення оголошень для деяких видів комерції,
- вплив конкуренції в ніші на вартість реклами,
- складність настройки для початківців власників бізнесу.
Що впливає на терміни SEO-просування
Вік сайту, його технічний стан, якість створення сайту і кількість контенту, обсяг довідкового профілю, тематика, конкуренція – далеко не повний список факторів, які можуть прискорити або сповільнити СЕО-оптимізацію.
Сьогодні у кожної пошукової системи є безліч алгоритмів оцінки сайтів та ранжування їх в певному порядку. Досить навести ресурс у відповідність з декількома з них, щоб побачити невелике зростання позицій. Чим більше факторів враховано, тим вище буде у видачі просувний проект. Основні моменти, що впливають на термін розкрутки:
- вік проекту, довіру до нього пошукової системи;
- конкуренція – якість сайтів зі схожою наповненням;
- рівень відвідуваності та поведінкові фактори;
- ступінь опрацювання семантичного ядра і кількість входжень в документах;
- можливість автоматизації заходів щодо просування.
Незалежно від бюджету, SEO-просування покаже результат не раніше ніж через три місяці. Збільшення бюджету на розкрутку проекту не у всіх випадках допоможе прискорити процес. Наприклад, при масовій закупівлі посилань відбувається «контрольний вибух», який скоріше приведе до санкцій з боку пошукача, ніж до підвищення позицій.
Що впливає на вартість пошукового просування
- Багатогранність заходів щодо розкручування нерідко вимагає залучення декількох професіоналів з різних областей. Наприклад, SEO-фахівця, оптимізатора, копірайтера, аналітика, веб-майстра. Чим більше людей зайнято в проекті, тим дорожче буде просування.
- Технічний стан і вік сайту враховуються при формуванні вартості на послугу просування. Крім оплати послуг розкрутки, варто врахувати і безпосередньо рекламний бюджет: на покупку посилань, оплату показів контекстної і таргетированной реклами, створення контенту та інше.
- Конкуренція в бізнес-середовищі також важлива – чим більше конкурентів і чим більше оптимізовані їх майданчики, тим складніше вивести ресурс в топ видачі. Якщо серед конкурентів присутні дуже сильні гравці ринку, ціна на просування різко збільшиться.
- При хороших поведінкових факторів та інтересів високу оцінку користувачами контенту на просуванні можна трохи заощадити.
- Географія просування – важливий параметр. Всесвітня павутина безмежна, а потенційні клієнти онлайн-проекту, як правило, зосереджені в певних регіонах. За рахунок конкуренції просування у Львові та інших великих містах буде дорожче, ніж в невеликих містах і селищах.
Переваги SEO
У порівнянні з контекстною рекламою, залучення одного відвідувача буде в кілька разів дешевше. Крім цього, рекламна кампанія в «Яндексі» або Google має обмеження по бюджету або терміну проведення, а оптимізація працює цілодобово. Саме тому багато власників комерційних інтернет-ресурсів віддають перевагу цьому методу розкрутки сайту. Пошукова оптимізація – це безпечний спосіб зробити сайт прибутковим для вас і цікавим для користувача.