З чого почати створення сайту: 11 цінних порад

Якщо ви готові до розвитку бізнесу в Інтернеті за допомогою веб-ресурсу, хочете розуміти принцип його структуризації і стратегічної спрямованості, вам необхідно ознайомитися з основними факторами створення сайту. Якщо бажаєте зрозуміти як створюються сайти з нуля і стають продаючим маркетинговим інструментом, то наша стаття обов’язково вам допоможе. Ми підготували для вас детальну інформацію про організацію діяльності в мережі, починаючи від азів і образів, закінчуючи реалізацією.

Почніть пошук ідеї і ніші для створення сайту

Для початку визначтеся з якою метою ви плануєте створювати сайт . Чи це буде комерційна діяльність, для якої необхідно почати створення інтернет-магазину або сайту-каталогу , корпоративного сайту або Лендінгу . Оцініть обсяг передбачуваного асортименту, пропозицій, можливості і сильні сторони діяльності. Може, ви бажаєте робити корисний і цікавий контент для людей? Тоді вам підійде інформаційний портал або блог, але перед цим обов’язково оцініть важливість і цінність інформації, яка передбачається до донесення читачем, наскільки вона цікава, популярна і унікальна в Інтернеті.

Продумайте все дрібниці і нюанси, які можуть стати мотивацією для майбутніх покупців, щоб вони вибрали саме вас. Важливо ретельно і свідомо підійти до ідей ніші, проаналізувати її цілі, призначення, актуальність в регіоні або країні. Подумайте наскільки перспективна діяльність, для кого буде створюватися сайт, які він буде виконувати функції і вирішувати завдання.

Детальний аналіз ніші перед розробкою свого сайту

Ефективність сайту залежить від правильного підходу до аналізу бізнесу, підборі виду сайту, визначенні цільової аудиторії, пошуку постачальників.

Перед тим як почати створення сайту вам необхідно визначитися, яким методом ви збираєтеся монетизувати трафік, що прийшов на ваш сайт, який тип сайту створювати під обрану діяльність і чи можна взагалі заробити гроші на тому, чим ви хочете зайнятися.

ТОП 5 цінних порад, дотримуючись яких, ви не прогорите на обраному виді діяльності:

  1. Проаналізуйте кількість запитів з вашого вигляду діяльності, які люди набирають в мережі Інтернет за місяць. Якщо їх мізерно мало, можливо, не варто і пробувати, хіба що, ви продаєте дуже дорогий і маржинальний продукт і тільки 1 продаж може забезпечити вас щасливим життям, наприклад, на 1 рік. Безкоштовно запити можна зібрати на Yandex Wordstat або приблизно побачити тенденцыю пошуку в Google трендах;
  2. Оцініть комерційний фактор запитів. Якщо ви хочете почати продавати будь-які товари або послуги, в першу чергу дивіться скільки запитів з приставками “купити”, “замовити”, “ціна”, “вартість”, “прайс”. Саме ці слова є найбільшим комерційним показником;
  3. Врахуйте можливість сезонності вашого бізнесу. Якщо ви хочете почати отримувати постійний дохід, вам необхідно вибрати нішу, яка користується популярністю в будь-яку пору року. Інакше взимку або влітку ви можете залишитися без роботи. Оцінити популярність ніші від пори року вам допоможе сервіс Google Trends і Яндекс Директ;
  4. Оцініть чистий прибуток з одного продажу. Наприклад, ви можете продавати дуже дорогий товар, але в підсумку отримувати копійки чистого прибутку, так як основна сума йде на закупівлю самої товарної одиниці. Або ж навпаки, на невеликій вартості товару або послуги ви будете отримувати хороший чистий прибуток, але через відсутність попиту в Інтернеті ви не зможете досягти бажаного заробітку. Тому шукайте і аналізуйте для себе оптимальний варіант;
  5. Необхідно враховувати при створенні сайту конкуренцію в Інтернеті. У деяких нішах (наприклад, євровікна) неймовірно висока конкуренція. Ви можете вкласти гроші, але так і не встигнути нічого заробити, витративши всі гроші на рекламу і не взявши навіть одного замовлення. Розраховуйте свої фінансові можливості перед початком “гри”.

Який тип веб-сайту потрібно розробити під вашу діяльність?

Для початку потрібно визначитися з цільовою аудиторією. Зрозумійте для себе, кому найчастіше затребуваний ваш продукт; вік і стать покупця, регіон його проживання, інтереси, соціальний рівень і рівень платоспроможності. Далі – визначитеся з популярністю ніші в обласному регіоні або країні. Для цього проаналізуйте кількість запитів потенційних клієнтів в пошукових системах. Чим більше запитів, тим актуальніша пропозиція і можливість отримати більший прибуток, але і тим вище конкуренція і складність розкрутки сайту в Інтернеті.

Не забувайте, що залежно від специфіки продукту або послуги, сезонність може сильно впливати на продаж і доходи. Якщо ви маєте намір продавати товари, призначені для використання в певний період (наприклад, шуби, купальники, демісезонний одяг, сонцезахисні засоби і т.д.), то важливо розуміти, що реальні продажі будуть тільки в сезон, для якого продукт призначений.

Дуже важливо проаналізувати конкурентів , переглянути їх пропозиції, зрозуміти сильні і слабкі сторони, оцінити схему ведення бізнесу. Зробивши висновки, вам вдасться створити кращу пропозицію, зачепивши своїх клієнтів більш вигідними умовами (наприклад, акції, знижки при замовленні від певної вартості, безкоштовна доставка, бонуси на наступну покупку і т.д.).

Після проведеного аналізу та збору інформації, наступним кроком буде визначення виду сайту . До основних видів відносяться наступні:

  • Інтернет магазин;
  • Сайт-каталог;
  • Корпоративний сайт;
  • Сайт візитка;
  • Продаюча ссторінка (landing page);
  • Промо-сайт
  • Інформаційний портал.

Інтернет-магазини і сайти-каталоги

Інтернет-магазин і сайт-каталог за своєю структурою практично ідентичні, але мають різні цілі. Інтернет-магазин передбачає демонстрацію широкого асортименту товарів і можливість їх замовити / купити в один клік один або відразу декілька товарів, оплатити за допомогою банківської карти. Сайт-каталог показує товари і послуги з їх докладними характеристиками, але не надає можливості прямих продажів. Клієнти з вами можуть зв’язатися за допомогою форми зворотного зв’язку або залишити відгук.

Корпоративні сайти

Корпоративний сайт створюється як джерело продажів товарів / послуг, а також сприяє зміцненню репутації компанії в Інтернеті. Він докладно розкриває діяльність фірми, її переваги, досягнення, склад і т.д. Корпоративний сайт позитивно впливає на престижність фірми, а також сприяє корпоративному спілкуванню (обмін файлами, документами і т.д.).

Сайти-візитки

Сайт-візитка – відмінний стартап для новачків і тих, хто в майбутньому хоче замовити сайт як великий інтернет-проект. Якщо ваш бізнес знаходиться на стадії організації та початкових етапах розвитку, то недорогий сайт-візитка стане вигідним і оптимальним вибором. Варто зауважити, що чіткого визначення сайту-візитки немає і. По суті, він може нічим не відрізнятися від корпоративного.

Лендінг

Landing Page (продаючий сайт, посадкова / цільова сторінка), як правило, націлений продавати один товар або послугу. Це може бути новинка на ринку або продукт, який необхідно реалізувати в короткі терміни. Це найприбутковіший вид сайту, він позбавлений великої кількості текстової інформації і інтерактивний і діє до моменту досягнення своєї мети.

Промо-сайти

Промо-сайт націлений рекламувати компанію, бренд, товар або послугу. Це, грубо кажучи, рекламна афіша, яка мотивує відвідувачів до дії. Він формує імідж рекламованого продукту, створюючи позитивне враження у відвідувача.

Портали

Інформаційний портал створюється для надання цікавого і цінного контенту, який принесе користь читачам. Це може бути сайт з практичними порадами або рекомендаціями, блог.

Кожен вид сайту, так чи інакше, націлений на продажу і залучення клієнтів, тільки відбуваються вони за різної специфіки. Спілкування з клієнтами за допомогою корпоративного сайту, сайту-візитки і сайту-каталогу виконується через зворотний зв’язок, від якості якої залежить чи згоден клієнт співпрацювати з компанією. Решта видів сайтів допоможуть купити або замовити товар тут і зараз, натиснувши одну кнопку. Інформаційний портал відноситься до некомерційної діяльності, але з його допомогою також можна почати отримувати прибуток, розміщуючи рекламні посилання на своєму сайті, обмінюючись банерами, роблячи e-mail розсилку і ін.

Останній організаційний момент – пошук постачальника. Від цього залежить якість ваших продажів, наявність повного асортименту товарів і ціни. Знайти постачальника можна 4 способами:

  • Скористатися пошуковою системою;
  • Відвідати тематичні виставки, конференції чи ярмарки;
  • Звернутися до місцевого виробника;
  • Звернутися до постачальників конкурентів.

Від відповідальності і репутації постачальника частково залежить ваш бізнес, тому поставтеся до вибору серйозно: оцініть його ціноутворення, умови оплати, терміни поставки і лише тоді займіться проектуванням бізнесу.

Вибір імені компанії і домену сайту

Ім’я компанії вже вибрано, а якщо ні, то саме час задуматися про нього. Придумали назву компанії, –  обміркуйте ім’я домену. Домен – це і є ім’я вашого сайту, яке вказується в адресному рядку. Воно повинно бути простим, таким, що запам’ятовується, легко писатися на трансліті, щоб людина при ручному введенні змогла швидко впоратися із завданням.

Приділіть увагу вибору доменної зони. Вона впливає на регіон просування сайту. Не скупіться і орендуйте домен з основних зон (ru, net, com, org, ua і т.д.), так як вони краще ранжуються пошуковими системами. Після того, як ви вибрали і визначилися з доменним ім’ям і зоною, обов’язково перевірте його на зайнятість на сайтах на imena.ua і ukraine.com.ua, так як більша частина красивих імен вже зайнята . Якщо доменне ім’я вже зайнято, доведеться потрудитися і вигадати щось нове, унікальне, що запам’ятовується.

Необхідно також перевірити історію сайту і подивитися кількість зсилочної маси, що можна зробити на сайті www.ahrefs.com або через веб-архів. Також перед орендою доменного імені потрібно перевірити чи не потрапило воно під фільтр. Це дуже важливо, тому що можна витратити гроші і час на заповнення сайту, а в результаті потрапити під фільтр пошукача.

Збір семантичного ядра для сайту

З тематикою, видом і ім’ям сайту розібралися, переходимо до одного з найважливіших етапів створення сайту – збору семантичного ядра. Для початку розберемо що це таке.

Семантичне ядро ​​- це база пошукових слів, фраз або морфологічних форм, яка характеризує вид бізнесу, послуги або товари, що пропонуються сайтом. Семантика підбирається з метою подальшого просування сайту в Інтернеті і розвитку бізнесу. Семантичне ядро ​​може збиратися для всього сайту з урахуванням слів, які характеризують діяльність в цілому, і під кожну сторінку, що найчастіше рекомендується SEO-фахівцями, так як це більш ефективно.

Ключові фрази (ключі, ключові входження) повинні відповідати тематиці сайту, не мати граматичні помилки і підбиратися за частотою. Щоб зробити сайт зручним для відвідувача, важливо проаналізувати всі запити, які користуються попитом у вашій ніші. Семантичне ядро ​​можна зібрати трьома способами:

  1. Скористатися підбиранням ключових слів на Google і Yandex Wordstat;
  2. Самостійно придумати можливі запити та провести кластеризацію, яка допоможе уникнути помилок під час просування;
  3. Звернутися до SEO-фахівців веб студії.

Якщо ви маєте намір просувати ваш сайт за допомогою SEO-розкрутки, то збір семантичного ядра необхідний. Від правильності підбору ключових слів по різної частотності залежить ефективність просування. Рекомендуємо звернутися до фахівців або детально вивчити тему самостійно.

Опрацювання концепції і структури сайту

Сайт повинен бути таким, що запам’ятовується, зручним у використанні і грамотно структурованим. Це дуже важливо, тому що від цього залежить не тільки подальша розробка дизайну свого сайту і його наповнення контентом, але і комфорт відвідувачів. Потрапляючи на сайт, кожен відвідувач повинен розуміти як знайти на сайті товар, що цікавить / послугу, прочитати його характеристики і зрозуміти як замовити. Всі блоки повинні бути збудовані логічно. Якщо ви, наприклад, продаєте цифрову техніку, то кожен з видів має мати окремий розділ, який має підрозділ.

Наприклад, блоки мобільних телефонів, комп’ютерів і аксесуарів. Блок мобільних телефонів повинен ділитися на смартфони і телефони, комп’ютери на ноутбуки і стаціонарники, аксесуари на кожну окрему групу товарів.

Кожна сторінка, присвячена одному блоку або підрозділу, також повинна бути вибудувана логічно. У верхній частині сторінки розміщується назва товару, далі характеристики, фото, ціна, після – заклик до дії у вигляді тригера, який ініціює читача до дії і кнопки “купити”, “замовити” або “скачати”. Останній блок необхідний, так як саме він впливає на конверсію сайту.

У комплексі грамотна структура і концепція залишає позитивне враження у відвідувача. Щоб підсилити ефект і підвищити впізнаваність і запам’ятовуваність ресурсу, приділіть увагу логотипу та фірмовому стилю, які позитивно впливають на імідж вашої компанії.

Дизайн сайту

Дизайн сайту – це його обличчя і перше, що кидається в очі при відвідуванні ресурсу. Логічно, що він повинен бути виконаний професійно. Дизайн ресурсу потрібно продумати заздалегідь, приділивши цьому час. Він повинен надихати відвідувача якомога довше провести час на сайті, очам має бути інтуїтивно зрозуміло і зручно читати інформацію.

Для початку рекомендуємо ознайомитися з прикладами робіт від світових дизайнерів на порталі www.behance.net. Подивіться концепцію виконання дизайну, відчуйте які емоції викликає у вас той чи інший приклад. Можливо, вам вдасться почерпнути ідею або ви захочете створити дизайн сайту, схожим із запропонованих. Подивіться сайти головних конкурентів, оцініть дизайн, складіть список факторів, які вам сподобалися і не сподобалися, зробіть скріншоти, зберіть всі ідеї в одну або зробіть письмові ремарки і тільки після зверніться в веб-студію.

4 поради про принципи хорошого дизайну

Далі пропонуємо розглянути цінні рекомендації, які вам допоможуть розробити сучасний і ефективний дизайн сайту.

1. Підбирайте нейтральний фон і правильно поєднуйте кольори

Кольори мають сильний психологічний фактор, тому підбирайте оформлення в 90% нейтральних кольорів і 10% яскравих і помітних. Червоний і інші “отруйні” кольори можуть служити акцентом на яку-небудь пропозицію, не беріть їх за основу, так як їм властиво викликати неоднозначні, частіше негативні, емоції у людини. Фон повинен бути нейтральним і не дуже привертати до себе увагу. Використовуйте правильне поєднання кольорів для сайту . Це може бути градація відтінків, що належать до однієї групи, або кольори, які добре поєднуються один з одним. Повірте, поєднання червоного і зеленого кольору в тлі відштовхнуть ваших клієнтів і залишать неприємний осад після відвідування сайту.

2. Вибирайте шрифти оптимального кольору і розміру

Занадто великий шрифт виглядає безглуздо, занадто дрібний нерозбірливо. Колір шрифту повинен максимально виділятися на тлі. Оптимальний колір шрифту – чорний. Можна вибрати білий, якщо фон сторінки планується виконати в темних тонах. Шрифт повинен бути розбірливим і читабельним.

Скористайтеся класичними типами шрифту, не ухитрялися, якщо хочете серйозного ставлення до сайту і компанії.

3. Грунтуйтесь на факторах UX

UX (user experience) – термін, який характеризує рівень задоволеності відвідувача від відвідування сайту. Якщо людині зручно і цікаво користуватися і перебувати на сайті, то він повернеться, якщо ні, користувач не повернеться і ви втратите клієнта. Оцініть об’єктивно, чи зручно вам буде перебувати на сайті з тим дизайном, який ви придумали?

4. Відповідайте заданому фірмовому стилю

Кожна поважаюча себе компанія має фірмовий стиль, який надійно осідає у людини в підсвідомості. Зайдіть на сайт оператора зв’язку МТС або Макдональдс і подивіться, сайти виконані у фірмовому стилі, без зайвих кольорів. Продумайте свій фірмовий стиль і дотримуйтеся його від початку і до кінця.

Верстка сайту

Верстка – це створення макета в графічних редакторах і перетворення в HTML і CSS-код для проглядання сайту в браузерах. Без верстки сайт залишиться “картинкою” – нефункціональною і безглуздою. Ключовою проблемою неправильної верстки може стати неякісне або незручне відображення сайтів в різних браузерах. Зверставши сайт для Opera, він може по-іншому відображатися в Firefox і повністю спотворитися в Internet Explorer. Кожен браузер розробляється з урахуванням власних технологій і правил, тому дуже важливо зверстати сайт кросбраузерності, щоб він правильно відображався в будь-якому браузері.

Не варто забувати і про мобільні і планшетні пристрої. Кількість користувачів Інтернету за допомогою електронних гаджетів з кожним роком збільшується, тому важливо зробити сайт адаптивним, щоб він коректно відображався на будь-яких типах мобільних і планшетних пристроїв з будь-яким розміром діагоналі. Так вам вдасться роздобути частину мобільних користувачів в якості клієнтів, що позитивно вплине на дохід компанії. Після верстки потрібно обов’язково перевірити роботу сайту, його чуйність, роботу кнопок, форми зворотного зв’язку і так далі.

Часто верстці не приділяють належної уваги, через що навіть ексклюзивний сайт зі складним функціоналом стає практично марним. І якщо читачі вашого блогу ще зможуть вам це пробачити, то клієнти просто підуть до конкурентів, тому пора почати діяти прямо зараз!

Наповнення сайту контентом

Відвідувач заходить на сайт, в першу чергу, за контентом. Його цікавить конкретний товар або послуга, а зручний функціонал, структура і красивий дизайн тільки доповнюють його. Тому контент повинен бути не тільки унікальним для пошукових систем, але і цікавим для читача.

Також не незначну роль контент грає в SEO-просуванні. Вирішивши розкрутити сайт цим способом, контент повинен бути оптимізований, а статті написані по продаючій структурі з використанням семантичного ядра.

Рекомендуємо не економити на контенті і звернутися в веб-студію або, на крайній випадок, до фрілансера.

Висновок

Створення свого веб сайту, його концепції, ідеї, структури і дизайну – справа трудомістка, але корисна і приємна. Цією статтею ми допомогли вам знайти відповіді на питання з чого починається створення сайту, розкрили основні блоки і необхідні етапи розробки веб-проекту.

Попередній запис
Воронка продажів – що це і як створити
Наступний запис
7 безкоштовних сервісів для бізнесу від Google – від очевидних до маловивчених

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

lorem
ВЖЕ ЙДЕТЕ? А ЯК ЖЕ НАШ САЙТ?
+
Меню