Поведінкові чинники Google і SEO

Поведінкові фактори вже не перший рік посідають топові позиції серед SEO-трендів. Їх вплив на ранжування сайту швидше має тенденцію зростання, ніж спаду. У цій статті ви дізнаєтеся про поведінкові чинники Google і які вони бувають.

Що таке поведінкові фактори ранжирування Google і як вони впливають на просування?
Мета пошукової системи зробити видачу найбільш якісною для користувачів. І, щоб цього домогтися, машина повинна «мислити» так само, як людина. Саме тому в формуванні SERP (Search Engine Results Page) комплексно задіяні три основні підходи:
  • авторитетність ресурсів (PageRank);
  • машинне навчання (machine learning) – область штучного інтелекту, що займається розробкою алгоритмів, здатних до навчання;
  • поведінкові фактори (певні дії користувачів, які пошуковик враховує при ранжуванні сайту).
Перший підхід, який був базовим для оцінки сайтів на початкових етапах, вже не актуальний. Причиною тому стала його «надмірна математичність» і, як наслідок, можливість маніпулювання видачею та погіршення її якості. Тому Google почав активно використовувати поведінкові чинники ранжирування і машинне навчання (яке логічно об’єднує два інших методи), щоб формувати якісну видачу.
Поведінкові фактори (ПФ) – це дії відвідувачів на сторінці видачі по відношенню до сайту, і на самому сайті (вхід, час перебування, CTR у видачі та інше), які враховуються пошуковими системами в процесі формування SERP.

Які поведінкові чинники враховує Google?

Поведінкові чинники діляться на два типи: зовнішні і внутрішні.
Зовнішні. До них відносяться дії користувачів в пошуковій видачі:
клікабельність сайту
Кількість переходів на сайт зі сторінки видачі. Показник свідчить про те, чи релевантний сайт запитом і чи «привабливий» його сніппет у видачі.
задоволеність відповіддю
Показник, який стоїть на трьох китах: релевантність сторінок пошуковим запитам, за якими вони ранжуються, якість інформації і юзабіліті. Якщо користувач зайшов на сайт, який відповідає всім трьом критеріям, швидше за все, він знайде всю потрібну інформацію, задовольнить пошукову потребу і не піде на інший сайт. Пошуковик це враховує.
Внутрішні. До них відносяться дії відвідувачів безпосередньо на сайті. Їх кількість набагато більше, ніж зовнішніх, тому ми розглянемо основні, що впливають на ранжування.
Відвідуваність сайту
Метрика, яка показує число відвідувачів сайту, кількість переглянутих сторінок і час, проведений на них.
Час на сайті
Кількість часу, який користувач провів на сайті за сеанс. Чим якісніший і релевантний ресурс, тим більше часу на ньому проведуть. Відповідно, буде рости і даний показник.
Показник відмов (bounce rate)
Метрика, яка в процентному співвідношенні показує, скільки користувачів покинули сайт, без переходу на інші його сторінки (від загального числа відвідувачів).
Глибина перегляду
Характеризується кількістю переглянутих користувачем сторінок за час однієї сесії. Якщо користувач при взаємодії з сайтом відвідує ряд сторінок, це говорить пошуковику, що ресурс інформативний і цікавий.
Глибина скролла сторінки
Показник, який допомагаєте зрозуміти, на якому фрагменті сторінки користувачі залишають її.
Соціальна взаємодія
Це кількість розшарених сторінок в соціальних мережах: Facebook, LinkedIn, VK, Instagram і т.д. Чим більше соціальних сигналів, ніж цікавіше і корисніше контент сайту для користувачів.

Тож, як поліпшити поведінкові чинники?

Ми вже зрозуміли, що хороші поведінкові фактори дають переваги сайту в конкурентній гонці. Тому відстеження цих показників, і роботи по їх покращенню, повинні проводитися на постійній основі. Ось деякі робочі методи, які зможуть вам в цьому допомогти.

Поліпшення сніпетів сайту. 

Сніппет – це візитка сайту в пошуковій видачі, а також безкоштовний спосіб залучення органічного трафіку на сайт і поліпшення CTR у видачі. Зовнішній вигляд сторінки в SERP багато в чому визначає те, зайде на неї користувач, або пройде мимо. Щоб зробити сніппет більш привабливим, можна використовувати спеціальні символи і мікророзмітки.

Підвищення швидкості завантаження .

Саме поняття «Швидкість завантаження сайту» засноване на вимірі часу отримання браузером користувача інформації з інтернету. Тут на рахунку кожна секунда, тому що користувачі люблять швидкі сайти.

Щоб зменшити швидкість завантаження, необхідно скоротити:

  • Час відповіді сервера (Time To First Byte).
  • Час відтворення сторінки або завантаження всього HTML (DOMready).
  • Час повного завантаження з фото, відео тощо (Onload).

Оптимізація мобільної версії сайту. 

Адаптація сайту під смартфони та планшети необхідна, оскільки більше 50% користувачів  «сидять в інтернеті» саме з мобільних пристроїв. Тому сайт повинен бути адаптований під мобільні і відповідати вимогам Mobile First, щоб зробити перебування юзера на ньому максимально зручним.

Усунення нерелевантних запитів. 

Важливо, щоб ваш сайт ранжирувався по релевантними фразами і, заходячи на нього, користувачі отримували вичерпні відповіді на свої питання. В іншому випадку вони будуть повертатися в видачу, а поведінкові фактори – погіршуватися.

Поліпшення юзабіліті сайту. 

Важливо, щоб ваш сайт був приємний оку і зручний у використанні. Подбайте про логічну, зрозумілу структуру сайту і хороший дизайн замовляючи розробку сайту Львів. Сайти із застарілим зовнішнім виглядом, кислотними квітами, заплутаною навігацій відлякують користувачів.

Наявність корисних фішок для відвідувачів сайту (онлайн-калькуляторів, -візуалізаторов і т.д.).

Різні корисні «примочки» змушують користувача провести на сайті більше часу. Користувачам подобаються такі фішки, так як вони економлять час і дають необхідну інформацію тут і зараз (не потрібно їхати в магазин і підбирати абажур для лампи або диски для машини – все під рукою).

Даний пункт можна вважати доповненням до пунктів про релевантності сторінок і юзабіліті сайту, так як це потрібна інформація і зручність в одному флаконі.

Попередній запис
7 безкоштовних сервісів для бізнесу від Google – від очевидних до маловивчених
Наступний запис
Як створити свій сайт безкоштовно. Покрокова інструкція від А до Я

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed

lorem
ВЖЕ ЙДЕТЕ? А ЯК ЖЕ НАШ САЙТ?
+
Меню